News

Live chat: direct en effectief contact met je bezoekers

Uit onderzoek is gebleken is dat de gemiddelde web conversie slechts 3% is. Dit betekent dat slechts 3 op de 100 personen die een website bezoeken, daadwerkelijk actie ondernemen. Dit is heel weinig. Echter, hiervoor is een oplossing. Live chat zorgt ervoor dat een organisatie direct contact kan opnemen met haar bezoekers. Hierdoor zullen de bezoekers minder snel de website verlaten bij onduidelijkheden, aangezien zij nu direct vragen kunnen stellen.

Waarom Live chat?

Live chat is een relatief nieuwe manier van klantcontact. Veel bedrijven maken nog geen gebruik van deze effectieve manier van communiceren. Dit is zonde, aangezien live chat vele voordelen met zich meebrengt. Je vergroot namelijk allereerst de interactie op de website. Dit is fijn voor klant, aangezien het eenrichtingsverkeer zo verdwijnt. Ook ben je altijd als organisatie voor de klant bereikbaar. Voor sommige klanten, die bijvoorbeeld werken tot 6 uur in de avond, is dit een erg fijne oplossing. Daarnaast is live chat is erg laagdrempelig. Het is functioneel op de website waar de bezoekers reeds actief op is. Ook is live chat anoniem, waardoor de bezoeker eerder de neiging heeft om een vraag te stellen. Op de gestelde vragen wordt er binnen een minuut antwoord gegeven via de live chat. Hierdoor zal de klant langer op de website willen rondkijken. Ook zullen zij bij verheldering eerder actie ondernemen.

Bewezen effectiviteit

Wellicht verbaast het je niets, maar telefonisch contact is de meest efficiënte vorm van klantcontact. Echter, wat je misschien niet wist, is dat live chat bijna net zo efficiënt is als telefonisch contact. Zo kun je telefonisch 92% van de problemen oplossen. Bij live chat ligt dit getal rond de 88%. Dit komt doordat live chat een snelle en effectieve manier van communiceren is. Daarnaast kun je met live chat meerdere bezoekers tegelijk helpen, wat telefonisch of schriftelijk niet mogelijk is.

Bconnect voor ondersteuning op elk vlak

Bconnect is de specialist op het gebied van live service. Al ruim 8 jaar helpen zij meer dan 500 klanten bij het onderhouden van hun live chat. Zij helpen je bezoekers verder op de website en zorgen zo direct voor hogere klanttevredenheid en web conversie. Hun live operator staan elke dag in de week van 08:00 tot 23:00 klaar om bezoekers te helpen en rond te leiden. Voor elk bedrijf kan een live chat ingesteld worden. Live chat is namelijk effectief voor elke branche. Bconnect helpt je graag verder met het groeien van je organisatie door middel van live chat. Vragen over welk soort live chat bij jouw organisatie past? Neem eens een kijkje op bconnectlivechat.nl

Geef een reactie